WYMIANA POLSKO - NIEMIECKA 26.05.2015 – 02.06.2015!
Wpisany przez krakowska

Wymiana, w której bierze udział nasza szkoła dobiegła końca. Przez tydzień dziesięcioro uczniów naszego liceum i technikum z klas pierwszych gościło w swoich domach uczniów z zaprzyjaźnionej szkoły niemieckiej w Bad Segeberg w północnych Niemczech.

Naszą tygodniową przygodę rozpoczęliśmy we wtorek po południu od przywitania Niemców na rynku w Zakliczynie. Zmęczonych gości zabraliśmy do naszych domów, aby się rozgościli i odpoczęli, ponieważ już na drugi dzień czekała nas jedna z wielu wycieczek. Wyspani i wypoczęci spotkaliśmy się w środę rano, aby udać się do Krakowa. Zwiedziliśmy tam m. in.: fabrykę Schindlera, Wawel oraz krakowski Rynek.

Czwartek był poświęcony na zwiedzanie Europejskiego Centrum Muzyki im. Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, pokaz fryzjerski u Pani Świderskiej dla dziewcząt z Niemiec (w tym czasie pozostali dwaj chłopcy byli z nami na lekcjach) oraz na wspólne ognisko na Jamnej.

Kolejnego dnia byliśmy na lekcji angielskiego u Pani Mrzygłód, a później mieliśmy wiele frajdy na szkolnych warsztatach, ponieważ gotowaliśmy potrawy z kuchni polsko -niemieckiej, które potem zjedliśmy na uroczystym obiedzie w auli. Weekend rozpoczęliśmy wycieczką do Nowego Sącza, gdzie zwiedziliśmy Miasteczko Galicyjskie oraz bawiliśmy się w parku linowym Ablandia, co dla nas wszystkich było ogromną atrakcją. Mimo iż jesteśmy prawie dorośli, to jednak wciąż drzemią w nas małe dzieci :)

Niedziela była dniem u rodzin. Każdy z nas zabrał swojego gościa gdzie miał ochotę, pokazał walory miejscowości i zorganizował mu czas. Po południu wszyscy poszliśmy na mecz Dunajca Zakliczyn, aby pokibicować naszym piłkarzom.

W poniedziałek odbyła się ostatnia wycieczka – w Pieniny. Rozpoczęliśmy ją spływem przełomem Dunajca, a zakończyli przejściem rezerwatem ‘’Wąwóz Homole’’ i podsumowaniem wrażeń z wymiany. We wtorek przed południem z trudem pożegnaliśmy się z naszymi przyjaciółmi na zakliczyńskim rynku.

Był to niesamowity tydzień pełen śmiechu, zabawy, przygód i niezapomnianych wrażeń.  Wolny czas spędzaliśmy na spotkaniach, rozmowach, poznawaniu siebie nawzajem, a także naszych tradycji i zwyczajów. Przez te kilka dni podszkoliliśmy nasze umiejętności językowe, otworzyliśmy się na nowe znajomości, ale co ważniejsze – zawiązaliśmy przyjaźnie, które potrwają jeszcze bardzo długo. Z niecierpliwością czekamy na nasz wrześniowy wyjazd, aby znowu zobaczyć naszą zaprzyjaźnioną grupę z Niemiec.

Serdecznie dziękujemy naszym opiekunom: Pani Sylwii Brach i Panu Mirosławowi Śledziowi za zorganizowanie tej wymiany, a także wszystkim nauczycielom, którzy jeździli z nami na wycieczki i poświęcili dla nas swój czas, m. in.: Pani Annie Wróbel, Pani Monice Mrzygłód, Pani Marcie Kwaśniewskiej, Pani Agacie Bojdo, Pani Małgorzacie Nowickiej i Panu Mariuszowi Lasocie.