planlekcji4

• slide_4n
  • slide_3n
  • slide_5n

WYMIANA POLSKO- NIEMIECKA 2019!

Opublikowano: piątek, 24 maj 2019

b_250_0_16777215_0_0_images_krakowska.u_galeria_2018_wymiana_2019_00.jpgW dniach 9-16 maja 2019 ośmioro uczniów z naszej szkoły gościło w swoich domach uczniów z niemieckiej szkoły w Bad Segeberg.

Przygoda rozpoczęła się w czwartek. Około godziny dwunastej przybyli wyczekiwani goście. Rozpoczęliśmy od pokazania uczniom z Niemiec naszej szkoły, mieliśmy wtedy okazję aby trochę się poznać i porozmawiać. Następnie Pan Dyrektor Krzysztof Małek przywitał przybyłych uczniów i nauczycieli. Po wspólnym posiłku udaliśmy się do sali 9, gdzie p. Pedagog - Joanna Dobrzańska przygotowała dla nas gry intergracyjne. Następnie pojechaliśmy busem szkolnym na rynek, by pokazać nowym kolegom okolicę. Potem zabraliśmy gości do naszych domów, aby odpoczęli po ciężkiej podróży.

Piątek przeznaczyliśmy na zwiedzanie Krakowa. Mogliśmy podziwiać m.in. Wawel, Kościół Mariacki, Sukiennice.Nasz przewodnik, podczas wycieczki, opowiadał ( oczywiście w j. angielskim) różne ciakawostki na temat miasta, legendy, a także pokazywał miejsca gdzie można zjeść coś dobrego czy napić się pysznej kawy. Po zwiedzaniu mieliśmy czas wolny. Spędziliśmy go z naszymi gośćmi, spacerując po Rynku. Po powrocie do Zakliczyna i odpoczynku spotkaliśmy się ze wszystkimi uczniami. Dzięki temu mogliśmy lepiej się poznać, dowiedzieć czegoś o swoich zainteresowaniach.

W sobotę o godzinie 8 wyruszyliśmy do kopalni soli w Bochni. Podróż trwała około godziny. Zostaliśmy podzieleni na grupę polską i niemiecką. Obie grupy miały przydzielonego przewodnika, który opowiadał historię powstania kopalni oraz różne legendy z nią związane. Po wyjechaniu z powrotem na powierzchnię, zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć i udaliśmy się do centrum. Później mogliśmy coś zjeść, spacerować. Pogoda tego dnia dopisała. Po południu wróciliśmy do Zakliczyna.

Niedziela była dniem u rodzin. W końcu mogliśmy się wyspać! Nasi goście mogli zobaczyć, jak wyglada typowa niedziela w polskich domach i jak wygląda typowy niedzielny posiłek (mowa oczywiście o rosole i schabowych). Po południu spotkaliśmy sie w Zakliczynie aby pokazać naszym przyjaciołom z Niemiec kilka ciekawych miejsc, w których my często spędzamy wolny czas.

Czwartego dnia wymiany spotkaliśmy się w szkole. Większość czasu spędziliśmy w pracowni gastronomicznej, gdzie pod opieką p. Agaty Bojdo- Miłkowskiej przygotowywaliśmy różne potrawy. Nastepnie wspólnie z opiekunami i Dyrekcją zjedliśmy przygotowane przez nas posiłki.

Potem przenieśliśmy się do auli, gdzie przedstawialiśmy prezentacje na temat: „ Co nas łączy, a czym się różnimy?“. Mogliśmy poznać niemieckie tradycje, kuchnie, zobaczyć zdjęcia ciekawych miejsc w Bad Segebergu czy Hamburgu. Goście z Niemiec dzięki naszym prezentacjom również mogli poznać tradycyjne polskie potrawy czy obyczaje.

Pogoda we wtorek pokrzyżowała nasze plany. Na szczęście nasi nauczyciele przygotowali plan awaryjny. Rano zebraliśmy się na hali sportowej, gdzie mogliśmy wspólnie zagrać w siatkówkę, koszykówkę czy tenis stołowy. Około godz.10 udaliśmy się busem do Tarnowa. Pierwszym punktem naszej wycieczki było centrum handlowe, gdzie mieliśmy czas na shopping. Później ruszyliśmy w stronę Rynku. Weszliśmy do Muzeum Sztuki Dawnej, gdzie mogliśmy podziwiać różne dzieła sztuki, zbroje, broń, jakiej używali nasi przodkowie. Mieliśmy także okazję wejść na dzwonnicę. W deszczu przeszliśmy do Bazyliki Katedralnej Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, aby zobaczyć jeden z najcenniejszych zabytków Tarnowa. Po zwiedzaniu nadszedł czas na aktywność. Kolejną godzinę spędziliśmy w parku trampolin, gdzie mogliśmy skakać, wspinać się, po prostu szaleć. Wróciliśmy do domów zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.

Ostatniego dnia rano spotkaliśmy się ponownie w szkole. Uczestniczyliśmy w lekcjach angielskiego prowadzonych przez panie: Monikę Mrzygłód i Arletę Zwolińską. Następnie nadszedł czas na podsumowanie wymiany. Wykonywaliśmy wspólnie plakaty, przyklejaliśmy nasze zdjęcia, wypisywaliśmy słowa, których nawzajem się nauczyliśmy. Około godziny 12 zjedliśmy obiad, następnie nadszedł czas na podziękowania dla naszych opiekunów, Pana Dyrektora, dla opiekunów z Niemiec oraz uczniów. Później przyjaciele z Niemiec udali się do salonu p. Magdaleny Świderskiej, gdzie mogli zmienić nieco swój wizerunek. Spotkaliśmy się w restauracji w rynku. Mieliśmy okazję ostatni raz wspólnie porozmawiać, pośmiać się, spędzić miło czas.

W czwartek ok.godziny 2 nad ranem spotkaliśmy się na rynku w Zakliczynie, skąd nasi goście odjechali na lotnisko. Pożegnanie nie obyło się bez łez.

Chcieliśmy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania i przeprowadzenia wymiany, a szczególnie: Dyrekcji - p. Krzysztofowi Małkowi, p. Jackowi Świderskiemu, p. Danucie Skalskiej - Cygan oraz nauczycielom: p. Sylwii Brach, o. Szymonowi Wierzbiakowi, p. Joannie Dobrzańskiej, p. Marcie Kwaśniewskiej- Kobylarczyk, p. Małgorzacie Nowickiej, p. Mariuszowi Lasocie, p. Monice Mrzygłód, p. Arlecie Zwolińskiej, p. Agnieszce Fior,p. Agacie Bojdo - Miłkowskiej, p. Elżbiecie Skrobisz, p. Tomaszowi Owcy, p. Tadeuszowi Martyce, p. Z. Bałczyńskiemu.

Serdeczne podziękowania dla naszych koleżanek i kolegów z kl. 1 TG, którzy pełnili funkcje kelnerów i pomagali nam gotować.

Myślę, że większość z nas przyzna, że biorąc udział w wymianie, podjęliśmy dobrą decyzję. Już nie możemy się doczekać, aż znowu się spotkamy z naszym przyjaciółmi z Niemiec!