ZAKOŃCZENIE REALIZACJI PROJEKTU „MÓJ ROZWÓJ – MOJA PRZYSZŁOŚĆ II”
Od roku szkolnego 2020/2021 do 2022/2023 w Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie realizowany był projekt „Mój rozwój – moja przyszłość II” współfinansowany w ramach Działania 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałania 10.1.3 Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
W ramach projektu realizowane były zajęcia dla uczniów:
- zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki i języka angielskiego, służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia uczniów mających trudności w spełnieniu wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego,
- zajęcia rozwijające z geografii, biologii i informatyki, służące rozwijaniu talentów uczniów wykazujących predyspozycje w zakresie kompetencji kluczowych z przedmiotów przyrodniczych i informatycznych,
- koła zainteresowań, służące rozwijaniu zainteresowań oraz rozbudzaniu pasji naukowych uczniów w zakresie kompetencji kluczowych z przedmiotu przedsiębiorczość i fizyka VR,
- doradztwo zawodowe (zajęcia grupowe i indywidualne), służące wspieraniu uczniów w procesie przygotowania do świadomego i samodzielnego wyboru kolejnego etapu kształcenia i zawodu, z uwzględnieniem ich zainteresowań, uzdolnień i predyspozycji zawodowych oraz informacji na temat systemu edukacji i rynku pracy.
- zajęcia poza szkołą i poza lekcjami – wyjazdy edukacyjne do Zakopanego z języka angielskiego i biologii – uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej programu szkoły, rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych, współpracy w grupie i z opiekunem.
Formy wsparcia dla nauczycieli:
- szkolenie: obsługa tablicy interaktywnej,
- szkolenie: wykorzystanie narzędzi cyfrowych w uczeniu,
- szkolenia z wykorzystania VR i AR na zajęciach,
- szkolenie: „Rozwijanie umiejętności uczenia się wśród uczniów”.
W ramach realizacji projektu powstała nowoczesna baza dydaktyczna do nauki: matematyki, języka angielskiego, informatyki, biologii, geografii, przedsiębiorczości i zajęć z doradztwa zawodowego, a budynek szkoły został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – zamontowana została winda, platforma do transportu osób na wózku inwalidzkim. (GŻ)