BĄDŹ ŚWIADOMYM KONSUMENTEM
W piątek 15 grudnia 2023 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Konsumenta w Tarnowie-panią Magdaleną Kras-Pyzik oraz panią Małgorzatą Woźniak- pracownikiem dds. konsumenckich z Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Celem prelekcji była edukacja uczniów w zakresie praw konsumenckich. Na początku uczniowie zostali zapoznani z zadaniami biura rzecznika konsumentów, dowiedzieli się jakie prawa posiadają jako konsumenci, jak i kiedy złożyć reklamację, jakie dokumenty są wymagane oraz czego klient może zażądać od sprzedawcy. Bardzo ciekawe informacje dotyczyły tak powszechnych w ostatnich czasach wyprzedaży i promocji oraz na co zwracać uwagę, aby „okazja” cenowa nie była tylko z nazwy. Istotne informacje dotyczyły też zagrożeń podczas zakupów w Internecie, kiedy to zdarzają się problemy z wysyłką, a nie wszyscy wiedzą o prawie odstąpienia od umowy. Panie zwróciły uwagę, że rzecznicy konsumentów pomagają bezpłatnie. Udzielają porad prawnych, pomagają w napisaniu pisma reklamacyjnego lub procesowego. Rzecznik może także wystąpić z powództwem w imieniu konsumenta lub wstąpić - za zgodą konsumenta - do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.