„RÓWNE SZANSE EDUKACYJNE”-ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE I DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI
W LO w Zakliczynie trwa realizacja projektu „Równe szanse edukacyjne” nr: FEMP.06.10-IP.01- 0147/24 dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027 Działanie 6.10 Wsparcie kształcenia ogólnego Typ A Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne. Wśród bogatej oferty działań projektowych znajdują się zajęcia rozwijające i dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki dla uczniów LO.
Matura z matematyki na poziomie rozszerzonym to jedno z największych wyzwań dla maturzystów liceum ogólnokształcącego. Zajęcia rozwijające, w których uczestniczą, pomagają im utrwalić wiadomości z matematyki z zakresu całego liceum, rozwijają umiejętności analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów. Uczniowie ćwiczą różne strategie rozwiązywania zadań i analizują schematy ich oceniania, co przybliża ich do osiągnięcia jak najlepszego wyniku na egzaminie maturalnym. Zaś uczniowie klasy pierwszej, drugiej oraz trzeciej liceum uczestniczą w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych. Pracując w małych grupach, we własnym tempie, utrwalają materiał realizowany na lekcjach, wyjaśniają wątpliwości, przygotowują się do sprawdzianów.
Na zajęciach tych uczniowie korzystają z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu. Szczególnie pomocny jest monitor interaktywny, który pozwala na multisensoryczne podejście do omawianych problemów. Duży ekran umożliwia prezentowanie materiałów w różnorodny sposób, łącząc tekst, obraz i dźwięk, co jest szczególnie korzystne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Korzystając z programu GeoGebra, uczniowie mają możliwość zweryfikowania rozwiązywanych przez siebie zadań, zwłaszcza w zakresie rysowania wykresów funkcji, ustalania ich własności, wyznaczania punktów wspólnych wykresów, a także rozwiązywania równań, obliczania granic oraz pochodnych funkcji. Umożliwia on także wizualizację omawianych na zajęciach problemów z geometrii, ustalania wzajemnego położenia względem siebie różnych figur geometrycznych. Z pewnością uczestnictwo w zajęciach przyczyni się do sukcesów edukacyjnych z matematyki oraz podniesienia kompetencji społecznych.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |