STAŻE NA FUERTEVENTURZE - RELACJA
W dniach 24 marca – 7 kwietnia 2025 roku grupa 28 uczniów z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie z klas 3TTG, 3TBM oraz 4TTG wraz z opiekunami panią Moniką Mrzygłód i panią Grażyną Żabińską gościła na hiszpańskiej wyspie Fuerteventura, w miejscowości Corralejo w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.
Celem projektu było nabycie przez uczestników kompetencji zawodowych poprzez udział w stażach zawodowych. Uczniowie kierunków technik organizacji turystyki, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik budownictwa oraz technik mechanik zdobywali cenne doświadczenia zawodowe w lokalnych hotelach, zakładach budowlanych i mechanicznych. Praca u zagranicznych pracodawców pozwoliła im nie tylko rozwijać umiejętności praktyczne, ale również poszerzyć horyzonty kulturowe oraz doskonalić znajomość języka angielskiego.
Oprócz staży zawodowych uczestnicy projektu mieli również okazję poznać uroki Fuerteventury. W pierwszym tygodniu uczniowie odwiedzili malowniczą wyspę Lobos, gdzie mogli podziwiać niesamowite krajobrazy i odpocząć na łonie natury oraz doświadczyć nurkowania. W kolejnym tygodniu wybrali się do jedynego na wyspie Ogrodu Botaniczno-Zoologicznego Oasis Wildlife Park, gdzie mieli okazję zobaczyć fantastyczne okazy flory i fauny.
Pobyt na Fuerteventurze był nie tylko okazją do nauki, ale również niezapomnianą przygodą, która na długo pozostanie w pamięci uczestników. Projekt ten pokazał, że nauka i rozwój zawodowy mogą iść w parze z odkrywaniem świata oraz nawiązywaniem nowych znajomości.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |