ZMIENIAMY SZKOŁĘ… DLA CIEBIE, DLA MNIE, DLA NAS! CZ.5
Decydując o wyborze szkoły średniej, młody człowiek oraz jego rodzice zastanawiają się nad skutkami tego wyboru. Myślą o perspektywach pracy w dorosłym życiu, zdobywaniu licznych umiejętności, przygotowaniu do funkcjonowania w społeczeństwie i pełnienia w przyszłości wielu ról społecznych. Narzędziem regulującym podstawowe obszary edukacyjne jest podstawa programowa. Jest ona taka sama we wszystkich szkołach danego typu, jednak należy mieć świadomość, że to jakie umiejętności zdobędzie młodzież w trakcie edukacji zależy również od innych czynników, które są specyficzne dla każdej placówki oświatowej. Mając świadomość, że nauczyciel powinien nie tylko zrealizować podstawę programową, ale przede wszystkim pomóc przyszłym absolwentom w przygotowaniu do dobrego funkcjonowania w dorosłym życiu, staramy się pozyskać dla naszych uczniów liczne projekty, w których udział stworzy im wiele możliwości rozwojowych. Obecnie oraz w kolejnych latach realizujemy następujące projekty:
1.„Mój rozwój – moja przyszłość II” - skierowany do uczniów liceum ogólnoształcącego, obejmujący:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki i języka angielskiego
- zajęcia rozwijające uzdolnienia z biologii, geografii i informatyki
- koło zainteresowań z przedsiębiorczości
- zajęcia indywidualne i grupowe z doradztwa zawodowego
2. „Mistrzowie w zawodzie II” - skierowany do uczniów technikum i szkoły branżowej, którzy uczestniczą w następujących działaniach:
- kurs kuchnie świata
- kurs carvingu
- kurs kelnerski z flambirowaniem
- kurs cukierniczy
- kurs barmański
- kurs baristyczny
- kurs animatora czasu wolnego
- kurs pilota
- kurs rezydenta turystycznego
- kurs spawacza MIG/MAG
- AutoCAD
- kurs operatora wózków widłowych
- kurs operatora koparkoładowarki
- kurs montażu rusztowań
- prawo jazdy kat B
- kurs obsługi kasy fiskalnej
3.„Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II” – przeznaczony dla uczniów technikum gastronomicznego lub budowlanego, którzy biorą udział w zajęciach on-line z przedmiotów gastronomicznych i budowlanych. Te zajęcia w obszarze żywność prowadzone są przez pracowników akademickich Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, w obszarze budownictwo przez pracowników akademickich Politechniki Krakowskiej. Uczniowie co najmniej jeden raz w roku szkolnym uczestniczą w zajęciach bezpośrednio na uczelni oraz realizują 30 godz. on-line w każdym z obszarów tematycznych.
4.„Z wiedzą start w życie” – co roku nowa edycja
W ramach projektu realizowane są dodatkowe zajęcia pozalekcyjne on-line dla uczniów technikum i liceum ogólnokształcącego, chcących rozwijać zainteresowania. Zajęcia, w wymiarze 30 godzin lekcyjnych w danym roku szkolnym, mają na celu podniesienie kompetencji kluczowych oraz uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy. Odbywają się w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi dzięki czemu uczniowie poszerzają swoją wiedzę z obszarów przedmiotów ogólnych: język angielski, geografia, biologia, matematyka, fizyka. Co roku zgodnie z diagnozą realizowane są inne obszary przez różne uczelnie. Również w ramach projektu uczestnicy jeden raz w roku szkolnym biorą udział w zajęciach bezpośrednio na uczelni (Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, Politechnice Krakowskiej, Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie).